اکرلیک: این پارچه از دهه 1940 تولید و سپس فراگیر شد. پارچه اکرلیک نیز مانند پارچه های پشمی یا کشمیری می تواند بسیار گرم باشد. به همین دلیل است که در تولید لباس های گرم از جمله در تولید انواع ژاکت و پلیور و جوراب و دیگر لباس های زمستانی از آن استفاده میکنند. با توجه به اینکه این پارچه از الیاف مصنوعی ساخته شده است شستشوی آن به هیچ عنوان سخت نیست و می توانید به راحتی این پارچه را در ماشین لباسشویی بشویید و از حفظ کیفیت آن نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

نایلون: نایلون یکی دیگر از پارچه های مصنوعی است(برپایه پلاستیک) و از پلیمرهای معمول مورد استفاده ساخته میشود.نایلون که در دهه 1940 برای اولین بار تولید شده در ابتدا برای ساخت مسواک و جوراب مورد استفاده قرار میگرفت اما در حال حاضر می توان آن را در همه چیز یافت” از چترنجات گرفته تا سیم های گیتار… لباس های نایلونی میتواند با ماشین شسته و خشک شود.اما به خاطر داشته باشید که پارچه های سفید از این جنس برای جلوگیری از زردشدن باید به طور جداگانه شسته شده و گاهی از سفیدکننده برای آن ها استفاده شود. برای خشک کردن لباس را در دمای پایین خشک کنید تا دوام طولانی تری داشته باشد. در هنگام اتوکشی هم باید به این نکته توجه شود که اتوی داغ موجب ذوب شدن نایلون می شود. پس حرارت را در حد امکان کم کنید.

پلی استر: پارچه های پلی استر مانند نایلون مصنوعی است که از پلاستیک ساخته شده است. تنها تفاوتی که نوع پلی استر با نایلون دارد در نوع رسیدن تاروپود آن است. پلی استر نسبت به نایلون از دوام کمتری برخوردار است ولی با این حال بازهم پارچه مقاومی محسوب میگردد. کم هزینه بودن و عدم چروک شدن از ویژگی های رایج پلی استر است. این پارچه ها در همه چیز از تیشرت گرفته تا لوازم خانه مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید لباس های پلی استر را همانند لباس های نایلونی بشویید . این لباس ها برای شستشو در ماشین لباسشویی و آب گرم مناسب می باشد. اگر برای خشک کردن آنها از خشک کن استفاده میکنید توجه نمایید که از حرارت کم برای این امر استفاده کنید.

ساتن: ساتن پارچه فوق العاده نرم و لطیف و زیبا است و یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین پارچه ها برای لباس زنانه و مردانه به شمار می رود. درباره ساخت اولین پارچه ساتن نظرات مختلفی وجود دارد. عده ای می گویند که در منطقه ای به نام زایتون درچین کشف شد و برخی دیگر ریشه آن را به کشور ایتالیا درقرن 12 میلادی ربط می دهند. جالب است بدانید که به دلیل گرانبها و ارزشمند بودن این پارچه فقط خانواده های اشرافی و سلطنتی میتوانستند از آن استفاه کنند.اما کشور فرانسه ابرشم را با مواد دیکر ترکیب نمود تا یک نوع پارچه زیبای ساتن به وجود بیاید و همه بتوانند از آن در هر طبقه ای  استفاده کنند. دقت داشته باشید که اگر لباس ساتن شما ابریشم است باید آن را به خشکشویی ببرید تا به طور تخصصی و حرفه ای تمیز و شسته شود اما باقی ساتن ها را میتوانید به وسیله انواع مایع شوینده در آب سرد و در دور آهسته ماشین لباسشویی به خوبی تمیز کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *