کشمیر: این نوع پارچه معمولا برای تولید بعضی از شال گردن ها و ژاکت ها مورد استفاده قرار میگیرد. پارچه های کشمیری معمولا از موی بز تولید میشود. اگرچه از لحاظ ظاهری مانند پشم است ولی کم ترین وجه مشترک را باهم دارند.بهترین روش شستشوی لباس کشمیر با دست است. ولی اگر زمانی برای شستشوی لباس ندارید می توانید شجاعت به خرج دهید و لباستان را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.بااین حال به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی را روی چرخش کند قرار دهید و دمای شستشوی آب سرد را تنظیم کنید. بهتر است کشمیر را در خشک کن ماشین لباسشویی قرار ندهید تا بافت لباس آسیبی نبیند و از نخ کش شدن و گلوله شدن بافت روی لباس جلوگیری شود.

چرم : پوشیدن لباس چرم یا جیر که از پوست دباغی شده حیوانات (معمولا گاو) درست شده بسیار جذاب و شیک است. چهار چیز باعث خراب شدن چرم میشود. الف)آسیب شیمیایی که از روغن و یا ذرات هوا به چرم وارد میشود. ب) اکسیداسیون ج) خردشدن د)سایش . شستن لباس چرم تکنیک های خاص خودش را دارد. روش اشتباه شستن چرم منجر به پوسته پوسته شدن و چروک شدن وآب رفتن آن میشود. برای شستن لباس چرمی خود با ماشین لباسشویی ابتدا همه زیپ یا دکمه های لباس راببندید. این کار باعث میشود که حرکت چرخی ماشین لباسشویی آسیب کمتری به فرم لباس چرمی شما وارد کند. به یاد داشته باشید دمای آب هنگام شستن لباس چرمی نباید از 30 درجه فراتر رود.

ریون/ ویسکوز: ریون در واقع نامی است که به گروهی از پارچه های مصنوعی از جنس الیاف ویسکوز داده میشود. پارچه های ریون کمی با سایر پارچه ها متفاوت است و معمولا از سلولز خمیر کاغذ و چوب حاصل میگردد. ریون را به دلیل ماده شیمیایی سلولز در ترکیبات مواد اولیه آن مصنوعی گویند. البته فقط نوع خاصی از این پارچه را می توان در خانه شست و برخی دیگر از آنها نیاز به خشکشویی دارند. بنابراین همیشه برچسب این نوع لباس را بررسی کنید. اگر لباس هایتان قابلیت شستشو دارند بهتر است با آب سرد یا ولرم و همراه با مواد شوینده ملایم بشویید.

کتان : اگرچه این نام عمومی است اما کتان واقعی حاصل گیاه کتان است و مانند پنبه برای شستن در ماشین لباسشویی مناسب است. بهترین روش شستشوی پارچه کتان شستن آن با لباسشویی است. اما به این نکته توجه داشته باشید که لباس های کتان رنگ روشن را با آب گرم و لباس های تیره رنگ را با آب سرد بشویید تا لباس هایتان رنگ پس ندهد. البته این نکته را فراموش نکنید که هیچ وقت خشک کن را روی دور تند نگذارید چون به بافت پارچه آسیب می زند.بعد از اینکه لباس را از لباسشویی خارج کردید آن را در هوای آزاد ودر سایه پهن یا آویزان کنید چون نور مستقیم خورشید الیاف پارچه را ازبین میبرد و پارچه مشکی را بور می کند و باعث کاهش استحکام پارچه میشود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *