پنبه :شستشوی لباس های پنبه ای حائز اهمیت است زیرا بیشتر لباس هایی که ما در روز استفاده میکنیم جنس نخ پنبه ای دارند. لباس های پنبه ای که تحت عنوان نخی هم شناخته میشوند, از الیاف طبیعی گیاه پنبه تهیه میشوند. نکته مثبت در موردپارچه نخی این است که شما میتوانید آن را در ماشین لباسشویی و با آب گرم بشویید. البته اگر نگران آب رفتن یا رنگ دادن لباس هستید. دمای آب را حدود 30 درجه انتخاب کنید.

جین :یکی از پرکاربردترین لباس ها دراستایل های روزمره شلوار جین است. ماده اصلی سازنده جین همان پنبه است. برای شستن لباس های جین بهتر است آنها را با لباس های همرنگ بشویید و ماشین لباسشویی را در ملایم ترین چرخه تنظیم نماییدو همچنین آب سردرا انتخاب کنید و سپس بگذارید ماشین لباسشویی شروع به کار کند. هنگام اتمام شستشو بهتر است پارچه جین را در خشک کن نیندازید و آن را در هوای آزاد خشک  کنید.                                                                                                                                                         

پشم :لباس های پشمی پرطرفدارترین لباس ها در ماه های سرد سال هستند.لباس های پشمی اکثرا قابل شستشو در ماشین های لباسشویی هستند ولی جهت اطمینان حتما برچسب راهنمای درج شده در لباس را قبل از شستشو چک کنید.نکته حائز اهمیت این است که به هیچ وجه لباس پشمی را با خشک کن خشک نکنید.                                                                                                                                                             

ابریشم :لباس های ابریشمی علاوه بر لطافت و راحتی بسیار مجلل و شیک هستند به دلیل ظرافتی که دارند باید در شستشوی آنها برخی نکات را رعایت کرد. لباس ابریشمی را با دست و در آب سرد بشویید و از شوینده ملایم مثل  پودر دستی معکوس  استفاده کنید. لباس ابریشمی را به هیچ عنوان در خشک کن قرار ندهید . به صورت کلی لباس ابریشمی را بیش از اندازه نشویید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *