صادرات به روسیه

برای هر کشوری صادرات مهم ترین بخش اقتصاد است.

چرا صادرات و واردات مهم است؟

صادرات و واردات مهم هستند زیرا هم تراز تجاری یک کشور را تشکیل می دهند که می تواند بر سلامت کلی اقتصاد تأثیر بگذارد. در یک اقتصاد سالم، هم واردات و هم صادرات شاهد رشد مستمر هستند. این معمولا نشان دهنده یک اقتصاد پایدار و قوی است. هنگامی که صادرات و واردات نامتعادل می شود، می تواند باعث مازاد تجاری یا کسری تجاری شود.

مازاد تجاری:

زمانی رخ می دهد که صادرات یک کشور بیشتر از واردات آن باشد. این بدان معناست که جریان خالص ارز داخلی از بازارهای خارجی وجود دارد. مازاد تجاری معمولاً نشان دهنده یک اقتصاد سالم است.

کسری تجاری :

زمانی رخ می دهد که واردات یک کشور بیشتر از صادرات آن باشد. این به معنای خروج خالص ارز داخلی به بازارهای خارجی است. کسری تجاری زمانی رخ می دهد که یک کشور فاقد ظرفیت تولید محصولات خود باشد

نمونه ای از مازاد تجاری

اگر چین در سال 2019 یک تریلیون دلار کالا صادر کرد و در همان سال فقط 200 میلیارد دلار کالا وارد کرد، 800 میلیارد دلار مازاد تجاری داشت. این به این دلیل است که چین در سال 2019 بیش از واردات خود کالا صادر کرد و در نتیجه هجوم منابع مالی به کشورشان انجام شد.

نمونه ای از کسری تجاری

اگر ایالات متحده در سال جاری 1.68 تریلیون دلار کالا وارد کند و در همان بازه زمانی 1.12 تریلیون دلار کالا صادر کند، کسری تجاری 565.6 میلیارد دلاری ایجاد می کند. این به این دلیل است که ایالات متحده بیش از صادرات خود کالا وارد کرد و در نتیجه خروج بیش از حد وجوه داشت.

 

صادرات از ایران به روسیه

روسیه به عنوان گسترده ترین کشور جهان بهترین هدف برای صادرات است. صادرات از ایران به روسیه می تواند به یکی از پرسودترین تجارت ها برای بازرگانان ایرانی تبدیل شود. به دلیل روابط دیپلماتیک مثبت بین ایران و روسیه در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی، تجار ایرانی می توانند انواع کالاها و محصولات مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات را به این کشور صادر کنند.

صادرات از ایران به روسیه به چه صورت است؟

آنچه که در انجام صادرات از ایران به این کشور اهمیت دارد، قوانین گمرکی دو کشور و مقررات بین المللی حاکم بر روابط تجاری دو کشور است. نکته ای که در مورد صادرات به هر کشوری از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است، مطالعه و تحقیق در مورد شرایط بازار کشور هدف است.

توجه به برخی نکات از جمله سلیقه و فرهنگ مردم کشور روسیه، ذائقه و کالا های پرطرفدار در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. با در نظر گرفتن این نکات و کسب اطلاع در مورد آنها، تجار ایرانی می توانند با دقت در انتخاب کالای صادراتی و کیفیت محصول و بسته بندی آن، اقدام به صادرات از ایران به این کشور کنند.

بعد از انجام توافقات اولیه در خصوص نوع و میزان محصول مورد تقاضا از سوی مشتری، تولید کننده یا صادرکننده ایرانی باید اقدام به تامین و تولید کالای مد نظر ایشان کند. البته ناگفته نماند که نحوه دریافت وجه از مشتری و شرایط انجام قرارداد نیز باید در متن قرارداد ذکر شود تا در انجام معامله هیچ مشکلی به وجود نیاید.

در بیشتر مواقع، قطعی شدن قرارداد با دریافت ۵۰ تا ۷۰ درصد وجه از مشتری شروع می شود. نهایتا با ارسال مدارک بار و بارنامه از سوی صادرکننده و دریافت مانده وجه از مشتری توافق به انجام می رسد.

چه کالاهایی به روسیه صادر می شوند؟

کشور روسیه به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان جهان که حجم وسیعی از  واردات را در انواع زمینه ها انجام می دهد، بهترین مقصد برای صادرات کالا به حساب می آید. تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور با در نظر گرفتن شرایط بازار روسیه می توانند اقدام به صادرات به این کشور کنند.

در اینجا به برخی از گزینه های صادراتی به کشور روسیه اشاره می کنیم.

  • دارو
  • تجهیزات و وسایل صوتی و تصویری
  • میوه ها و انواع خشکبار
  • ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی
  • مواد پلاستیکی
  • انواع ورق استیل و آهن
  • انواع مواد شیمیایی
  • تجهیزات پزشکی و …

با در نظر گرفتن گزینه های مورد تقاضای کشور روسیه، همواره امکان صادرات کالا و خدمات به این کشور فراهم است. تنها نکته ای که از اهمیت زیادی برخوردار است، توجه به کیفیت و رقابتی بودن قیمت محصول می باشد که صادرکنندگان کشور باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

بیشترین محصولات صادراتی روسیه چیست؟

بیشترین محصولات صادر شده توسط روسیه عبارتند از نفت خام، نفت تصفیه شده، گاز نفت، بریکت زغال سنگ و گندم است که بیشترین حجم آن به چین صادر می شود. در سال 2019، روسیه بزرگترین صادرکننده گندم، آهن نیمه تمام، نفت قطران، زغال سنگ، نیکل خام و کودهای نیتروژنی در جهان بوده است.

سهم ایران از صادرات به روسیه

مسکو و تهران شرکای مهمی برای یکدیگر بوده و هستند و در سال های اخیر همواره روابط سیاسی و اقتصادی مطلوب بوده است. کمبود زیر ساخت و عدم وجود برنامه ریزی منظم باعث شده تا ظرفیت صادرات کالای ایرانی به روسیه آنطور که باید افزایش نیابد.

این فراز و نشیب ها را می توان در آمار سالیان گذشته به خوبی متوجه شد. با افزایش 40 میلیون دلاری ارزش صادرات ایران به روسیه از سال 98 تا 99 و نیم نگاهی به سال های97، 96 و 95 می توان گفت ریل پیشرفت روابط اقتصادی کمی مستحکم تر شده است و این خبری خوب برای تاجران ایرانی خواهد بود.

  • سال 1400 میزان 426,041,610 دلار
  • سال 99 میزان 501,472,928 دلار
  • سال 98 میزان 460,933,656 دلار
  • سال 97 میزان 279,847,412 دلار
  • سال 96 میزان 284,545,115 دلار
  • سال 95 میزان 218,952,087 دلار

صادرات پودر شوینده به روسیه:

پودر شوینده معکوس

پودر شوینده یکی از پر طرفدار ترین و به صرفه ترین صادرات از ایران به روسیه می باشد.
اگر در ایران  بتوانیم با یک کارخانه تولیدی خوب قراردادی ببندیم میتوانیم از سود زیادی بهره مند شویم .
ما شرکت کاسپین تجارت گنجینه همواره در کنار شما بازرگانان عزیز هستیم و سالانه بیش از 500هزار تن برای روسیه صادرات داریم با مجوزات کامل
پودرشوینده معکوس با کیفیت برتر و قیمت مناسب در بازار خواهان زیادی را به خود جلب کرده است
صادرات بی دردسر با تمامی مجوزات و انالیز های مورد قبول روسیه را میتوانید از شرکت کاسپین تجارت گنجینه دریافت نمایید هدف ما صادرات آسان و پرسود برای شما بازرگانان عزیز می باشد
برند معکوس در روسیه مخصوصا دراستان مسکو محبوبیت خاصی دارد.
صفرتا صد خرید تا پایان صادرات در کنارتان هستیم.

صادرات به روسیه:     09144130642  09142390922

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *