تاریخچه پودرلباسشویی

طبق اطلاعات به دست آمده، به وجود آمدن پودر لباسشویی را باید مدیون پیشرفت کشورهای بزرگ در حین و پس از جنگ جهانی اول باشیم. در بحبوحه جنگ جهانی اول و با کمبود چربی برای تولید صابون، کشور آلمان اقدام به تولید پودر لباسشویی نمود. پس از این اتفاق، برخی کشورها تولید این محصول را آغاز نمودند و سالها بعد و با پایان یافتن جنگ جهانی دوم، شرکت آمریکایی C&P با معرفی نمودن محصول تاید، خود را بر سر زبان ها انداخت. بسیاری از افراد در کشور خودمان هنوز هم که هنوز است، پودر لباسشویی را با نام تاید به خاطر می آورند.ورود این محصول در کشور ایران، به سالهای ابتدایی دهه 30 هجری شمسی برمیگردد. ورود پودرهای شوینده به کشور کم کم سبب تغییر در نوع شوینده ها برای شستشوی لباس ها گردید.

خط تولید پودر لباسشویی

خط تولید پودر لباسشویی یک خط تولید صنعتی است که برای تولید پودر لباسشویی به کار می‌رود. این خط تولید شامل مراحل مختلفی از جمله

مواد اولیه

ترکیب،

آسیاب کردن

مخلوط کردن

بسته‌بندی 

برچسب‌گذاری

است. مرحله اول در خط تولید پودر لباسشویی، تهیه مواد اولیه است. این مواد شامل مواد شوینده، پودرهای ضد باکتری، آنزیم‌ها و دیگر مواد افزودنی است که به صورت خاصی ترکیب می‌شوند تا پودر لباسشویی نهایی تولید شود. در مرحله دوم، مواد اولیه به آسیاب کردن می‌رسند. در این مرحله، مواد به اندازه مناسب آسیاب می‌شوند تا اندازه ذرات بهینه برای ترکیب شدن با مواد دیگر به دست آید. پس از آسیاب کردن، مواد به مرحله مخلوط کردن می‌رسند. در این مرحله، مواد به صورت دقیق و با نرخ مشخصی با یکدیگر مخلوط می‌شوند تا ترکیب مناسبی برای تولید پودر لباسشویی به دست آید. معمولاً در این مرحله، ترکیبی از مواد شوینده، پودرهای ضد باکتری، آنزیم‌ها و دیگر مواد افزودنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مرحله بعدی، پودر لباسشویی به بسته‌بندی می‌رسد. در این مرحله، پودر لباسشویی به پاکت‌های مناسب بسته‌بندی شده و در مقدار مناسب وزنی که تعیین شده است، بسته‌بندی می‌شود. در نهایت، پاکت‌های پودر لباسشویی برچسب‌گذاری می‌شوند. برچسب‌ها شامل اطلاعاتی مانند تاریخ تولید، مواد تشکیل‌دهنده و نحوه استفاده از پودر هستند. به طور کلی، خط تولید پودر لباسشویی یک خط تولید صنعتی است که برای تولید پودر لباسشویی به کار می‌رود و شامل مراحل مختلفی از جمله تهیه مواد اولیه، آسیاب کردن، مخلوط کردن، بسته‌بندی و برچسب‌گذاری است.

قطعات مصرفی خط تولید پودر لباسشویی

دریچه های موتور
تجهیزات تصفیه مایع
قلم مو سیمی:(توانایی فیلتراسیون بالاتری نسبت به فیلتر قابی دارد و برای همه نوع ظرفیت ها مناسب است)
فیلتر گریز از مرکز یا سانترفیوژ:(اصولا از پوسته، جعبه سوزن چرخان با سرعت بالا و فولاد متحرک تشکیل می شود)
فیلتر قابی:(اصولا از پوسته، غرق و بی حرکت، جعبه و چرخ دنده تشکیل شده است. در این روش توانایی فیلتراسیون کردن بالا نیست و برای خط تولید پودر مواد شوینده در ظرفیت کوچک قابل استفاده است)
فیلتر مجبور، اجباری:(عمدتا از پوسته، جعبه غلاف بی حرکت، تراش با سرعت چرخش بالا تشکیل شده و کارایی فیلتراسیون بالاتری نسبت به فیلتر گریز از مرکز را دارد. برای ظرفیت های مختلف مناسب است)

تجهیزات اصلی خط تولید پودر لباسشویی

برج پایین/ برج محافظ /فیلتر برقی/ برج پاشش / تسمه نقاله/ پنکه گاز دم/ جدا کننده/ مجرای هوا /تسمه نقاله/پنکه هوایی/صفحه لرزان/سطل آنزیم/تسمه نقاله/رسوب سازی/سطل پودر پایه
/فیلتر کیسه هوا/صندوق یون آبی/آسانسور عمودی/قیف وزن کردن آب/قیف تغذیه هوایی/پمپ اسپری اگزوز/مخزن اسپری اگزوز/جدا کننده سیکلون/ پمپ گردش آب گرم/سطل پودر بنزین گاز دم/ بلند کن برج جارو کشی/ مقیاس الکترونیکی آنزیم/پمپ همگن سازی دوغاب/ ارسال مخلوط کن استاتیک/تفنگ پاشش دوغاب و فیلتر/مقیاس الکترونیکی آبی یون/پمپ تخلیه سیلیکات سدیم/پمپ تحویل سیلیکات سدیم/ مخزن ذخیره سیلیکات سدیم/قیف وزن کردن سیلیکات سدیم/استخر و پمپ بازیافات آب اتلافی/مخزن ذخیره خط تولید پودر لباسشویی/ پمپ انتقال /اسانس و غیرونی دستگاه/مخزن ذخیره اسید سولفونیک دستگاه/استخر و پمپ بازیافات دوغاب و پمپ تخلیه/مخزن شستشو برای پاشش با تلمبه دستی/پمپ اندازه گیری اسانس و غیرونیک خط تولید

مزایای خط تولید پودر لباسشویی

استفاده از خطوط تولید و دستگاه های تولیدی برای تولید پودر لباسشویی دارای مزایایی است که به شرح زیر است:

افزایش سرعت تولید: با استفاده از خطوط تولید، می‌توانید سرعت تولیدات را افزایش داد و در نتیجه، تعداد بیشتری از محصولات را تولید کرد.

کاهش هزینه‌ها: با استفاده از خطوط تولید، هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد و در نتیجه، قیمت محصولات کاهش می‌یابد.

کاهش خطاها: خطوط تولید باعث کاهش خطاها در فرآیند تولید می‌شوند و در نتیجه، کیفیت محصولات بهبود می‌یابد.

معایب خط تولید پودر لباسشویی

تولید پودر لباسشویی از مزایای بسیاری برخوردار است، اما به هر حال مثل تمامی صنایع و خطوط تولیدی، معایب گوناگونی نیز دارد.

برخی از معایب خط تولید پودر لباسشویی  عبارتند از:
آلودگی هوا: فرایند تولید پودر لباسشویی ممکن است موجب آلودگی هوا بشود. استفاده کردن از مواد شیمیایی و پرتودهی در این صنعتی تولیدی، می‌تواند باعث ایجاد آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست شود!

تأثیرات زیست محیطی: خط تولید پودر رختشویی می‌تواند تأثیرات منفی زیست محیطی بسیاری را به همراه خود داشته باشد. مصرف بی رویه آب و منابع انرژی، تولید زباله های شیمیایی سمی و بسته بندی های غیر قابل بازیافت، از تأثیراتی است که می‌تواند بر زندگی تمامی موجودات زنده و همچنین کل محیط زیست تأثیر بگذارد.

هزینه تولید: این مورد نیز از دیگر معایبی است که خط تولید پودر شوینده لباس می‌تواند داشته باشد. مصرف انرژی زیاد، تجهیزات پیشرفته و مواد اولیه گران قیمت، از عواملی هستند که می‌توانند باعث افزایش هزینه‌های تولید شوند.

معرفی دستگاه میکسر پودر لباسشویی

دستگاه میکسر پودر لباسشویی، یکی از وسایل صنعتی است که معمولا در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود.

شما می توانید به کمک این نوع از دستگاه ها، برای مخلوط کردن پودر لباسشویی استفاده کنید.

میکسر پودری باعث می شود تا فعالیت و بهره وری خط تولید شما افزایش یابد.

 

امکانات و ویژگی های دستگاه میکسر پودر لباسشویی

در دستگاه میکسر پودر لباسشویی، پره های کوچک و بزرگی قرار داده شده اند.

این پره ها پودرها را به سمت اطراف و دیواره ها و سپس به سمت داخل پخش می کنند.

این فرآیند با وجود یک شافت انجام می شود و باعث می گردد تا پودرهای آن بهتر میکس گردد.

یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه، امکان نصب امکانات جانبی است.

این قابلیت به عنوان مثال می توان به اسانس پاش روی آن اشاره نمود.

حجم این دستگاه می تواند از 100 تا 5000 لیتر باشد.

به طور کلی استفاده از دستگاه های میکسر پودر می توانند در یکنواخت سازی این مواد هم به کار گرفته شوند.

به همین خاطر در صنایع مختلفی مانند مواد غذایی، داروسازی، شیمیایی و غیره کاربرد دارند.

عملکرد دستگاه میکسر پودر به صورت 360 درجه است و می تواند در تمامی جهات کار خود را انجام دهد.

از سوی دیگر این نوع دستگاه ها ساختار جمع و جوری دارند.

این میکسر ها می توانند در مدت کوتاهی، با سرعت بالا و با ایجاد سر و صدای کمتر اقدام به همگون سازی مواد نمایند.

شما می توانید با تهیه این دستگاه میکسر پودر، از آن در خط تولید پودر شستشو استفاده کنید.

استفاده از آن سبب می شود تا زمان کار کاهش یافته و کیفیت کار افزایش یابد.

طراحی پره های میکسر پودر لباسشویی به گونه ای است که سبب یکنواختی در مواد پودری می شود و محصول را به صورت ترکیبی همگن و یکدست به نمایش می گذارد.
مواد میکس شده در داخل مخزن دستگاه ، پس از خروج از طریق دریچه تخلیه که در انتهای مخزن میکسر پودر لباسشویی تعبیه شده است، قابلیت انتقال مواد از اسکرو یا انتقال مواد پودری با سیستم پنوماتیک را دارد که بدون اپراتور انجام می شود.

دستگاه بسته بندی پودر لباسشویی

دستگاه بسته بندی در خط تولید پودر لباسشویی یکی از ابزارهای مهم در صنعت بسته بندی است که برای بسته بندی بهینه و دقیق محصولات پودری مانند پودر لباسشویی استفاده می‌شود. انواع دستگاه بسته بندی پودری با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، به صورت خودکار عملیات بسته بندی را انجام می‌دهند و به تولیدکنندگان این نوع محصولات کمک می‌کنند تا فرآیند بسته بندی را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهند.

دستگاه بسته بندی پودر لباسشویی معمولاً در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود، که هر کدام از این مدل‌ها قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

چند نمونه از انواع مختلف دستگاه بسته بندی پودر لباسشویی عبارتند از:

مدل چهارطرف دوخت:
این نوع دستگاه بسته بندی چهار طرف دوخت با دوختن تمامی چهار طرف بسته، از نشتی و خروج هوا و رطوبت جلوگیری می‌کند. این مدل از اطمینان بالا برای حفظ کیفیت و عمر مفید محصولات استفاده می‌کند.

مدل تک توزین:
این نوع دستگاه بسته بندی تک توزین تنها از یک توزین برای اندازه‌گیری وزن محصول استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها برای بسته بندی پودر لباسشویی با وزن یکنواخت و دقیق مناسب هستند و به صورت خودکار و سریع اقدام به بسته بندی محصول می‌کنند.

مدل دو توزین:
در این نوع دستگاه بسته بندی دو توزین برای اندازه‌گیری وزن محصول استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها بهبود قابلیت دقت و سرعت بسته بندی را فراهم می‌کنند و برای محصولاتی با وزن متغیر مناسب هستند.

مدل چهار توزین:
در این نوع دستگاه بسته بندی چهار توزین برای اندازه‌گیری وزن محصول استفاده می‌شود. با استفاده از این توزین‌ها، دقت بسته بندی بسیار بالا می‌شود و امکان بسته بندی محصولات با وزن‌های مختلف وجود دارد.

 

شرکت کاسپین تجارت گنجینه( برند معکوس) علاوه بر صادرات پودر و نفت در تولید تجهیزات دستگاهی پودر نیز فعالیت می کند.

اگر قصد تاسیس کارخانه پودرلباسشویی و تجهیزات پودر لباسشویی با گارانتی مادام العمر و مشاوه در این زمینه دارید .میتوانید روی مجموعه ما حساب باز کرده و از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیرید.

شعارما: شمارش معکوس برای پاکیزگی

شماره تماس کارشناس  : 09144130642

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *