اسانس مواد شوینده یک ترکیب شیمیایی است که به صورت طبیعی به دست می آید و کاربرد آن به وجود آوردن عطر و بوی خوش در مواد شوینده است. این ترکیب شیمیایی دارای ساختار آلی بوده و مهم ترین تاثیری که دارد، به وجود آوردن حس و حال خوش و بوی تازگی در زمان استفاده از مواد شوینده برای افراد است.

اسانس مواد شوینده با حجم بسیار وسیعی در سر تا سر کشور مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع به جزیی جدا نشدنی از  مواد شوینده ها تبدیل شده است. این ماده ی شیمیایی در مواد شوینده ی صنعتی، مواد شوینده ی خانگی، نرم کننده ها، لکه بر ها و … مورد استفاده قرار می گیرند تا علاوه بر قابلیت پاک کنندگی و ایجاد تمیزی، بوی تازه و خوشی را هنگام استفاده از این مواد در فضا پخش نمایند.

استفاده از اسانس مواد شوینده با کیفیت تر و با رایحه های بهتر نوعی تبلیغات و جذب مشتری محسوب می شود. چرا که اکثر افراد ترجیح می دهند که از مواد شوینده ای استفاده نمایند که خوشبو تر باشند. با توجه به این موضوع خرید اسانس مواد شوینده ی با کیفیت تر و خوش رایحه تر برای صاحبان این صنایع در درجه ی اول اهمیت قرار دارد.

روش تولید اسانس

تولید اسانس مواد شوینده به صورت مستقیم به استخراج این ترکیبات از منابع اصلی دارد. اگر درمورد استخراج این ترکیبات برای تولید مواد شوینده چیزی شنیده اید در واقع این به همین روش ها اشاره دارد.

بیشتر مواد معطر، یا اسانس ها، ساختار مولکولی آلی دارند ودارای ترکیبات حلقوی از نظر شیمی مولکولی هستند. مهم ترین و اصلی ترین روش تولید اسانس شوینده ‘روش تقطیر’ است. ‘تقطیر’ عبارت است از حرارت دادن یک مخلوط، ، سرد شدن بخارات و دوباره تبدیل شدن آنها به شکل مایع است؛ به این ترتیب می توان ناخالصی ها را حذف کرد. محصول بدست آمده همان اسانس یا روغن است در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.بسته به اینکه چه نوع اسانسی قرار است، تولید شود، ترکیبات اولیه برای حرارت دادن متغیر است. در قسمت زیر فرایند چگونگی استخراج اسانس شوینده ها بررسی شده است.

برای تولید اسانس یا روغن گیاهی، مواد اولیه در یک مخزن بزرگ گرم می شوند. مخزن بسیارداغ می شود و ترکیبات عمدتاً بر اساس نقطه جوش تبخیر می شوند. این مخزن مجهز به دریچه هایی است که به مجرا هایی راه دارد. ترکیبات بخار شده وارد مسیرهای خروج می شوند و در یک مسیر مارپیچ حرکت می کنند. در اطراف این مسیر مارپیچی یا جریان همیشه آب سرد نگه داشته می شود. با توجه به این سرما، بخارات متراکم می شوند و مایع می شوند. این فرایند، چیزی شبیه کندانسور یا متراکم کننده است. از بخش انتهایی کندانسور، مایع متراکم وارد ظرف ویژه ای می شود، و برای اینکه آب یا روغن با هم مخلوط نشود. با توجه به این که درفرایند تولید اسانس مواد شوینده ، برخی از ناخالصی ها در داخل مخزن نهایی جمع می شوند. پس از این مرحله، لازم است یک مرحله دیگر به عنوان ‘سرریزکردن ‘ انجام شود. به این ترتیب می توان اسانس یا آب مخلوط را از این قسمت جدا کرد. استخراج اسانس یا روغن های گیاهی به روش های مختلف انجام می شود که هر کدام دارای مزایا و معایب هستند. بهترین و متداول ترین روش صنعتی برای این منظور، همین روش تقطیر است.اسانس ، مشتریان صنعتی خاص خود را در بازار دارد. مصرف کنندگان اصلی اسانس کارخانه های شوینده، محصولات آرایش و بهداشتی هستند.

دلایل استفاده از اسانس مواد شوینده

اسانس مواد شوینده از چند جهت بسیار مهم است. ابتدا اینکه با توجه به موارد استفاده ی مواد شوینده، برای آنکه خاصیت پاک کنندگی این مواد بالاتر رود استفاده از اسانس ها و رایحه های خوشبو با ایجاد بوی خوش  مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد بوی خوشبو موجب می شود برای شستشوی کثیفی ها سریعتر به نتیجه ی دلخواه دست یابیم.

از طرفی اسانس مواد شوینده در واقع دلایل ایجاد انواع مختلف مواد شوینده هستند و گاهی نیز تبدیل به برند یک تولید کننده می شوند. در صورت نبود اسانس مواد شوینده، این مواد محلول های معمولی هستند که انواع چندان زیادی نخواهند داشت.

در نهایت باید بدانید که مهم ترین دلیل استفاده از اسانس مواد شوینده ، از بین بردن بوی نامطبوعی و بد مواد شوینده است که پس از استفاده ممکن است ایجاد شود. با توجه به این موضوع خرید اسانس مواد شوینده ضروری ترین اقدام برای تولید کنندگان مواد شوینده محسوب می شود.

ویژگی های اسانس های مواد شوینده

اسانس های مواد شوینده به دو شکل طبیعی و شیمیایی تولید می شوند و دارای ساختار های مولکولی متفاوتی هستند و به همین منوال مقدار استفاده ی آن ها نیز در مواد شوینده ی مختلف متفاوت خواهد بود.

اسانس ها و خوشبو کننده های مواد شیمیایی را می توان در انواع رایحه های متفاوت در بازار پیدا کرد. مهم ترین دسته بندی آنها به دو نوع روغن های اساسی و روغن های گیاهی تعلق می گیرد.

در واقع این روغن ها و اسانس ها علاوه بر ایجاد بوی خوش هنگام استفاده از مواد شوینده، موجب افزایش توانایی پاک کنندگی این محصولات نیز می شوند. ممکن است شما نیز بارها نام روغن درخت چای و یا روغن لیمو را هنگام تبلیغات مواد شوینده و آرایشی بهداشتی شنیده باشید، در واقع این روغن ها همان اسانس های مواد شوینده هستند.

این اسانس ها در تولید مواد شوینده ی مختلفی از جمله مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی، مایع دستشویی و … به گونه های مختلفی مورد استفاده واقع می شوند. شکل ظاهری این مواد شوینده مایع بوده و نحوه ی عملکرد اسانس ها به گونه ایست که به محض استفاده شما بوی خوش و مطبوع آن را از چند متری نیز احساس خواهید کرد. برای خریداسانس مواد شوینده ی با کیفیت با ما در واحد فروش اسپیناس شیمی همراه شوید.

کاربرد های اسانس مواد شوینده

همانطور که می دانید مواد شوینده در واقع خاصیت پاک کنندگی و تمیز کنندگی دارند که به همین منظور برای ایجاد افزایش در قدرت پاک کنندگی آنها از اسانس های مواد شوینده استفاده می گردد. کاربرد اساسی اسانس مواد شوینده همانطور که از نام آن پیداست به وجود آوردن رایحه ی خوش در مواد شوینده ی مختلف از جمله صنعتی و خانگی می باشد.

ایجاد رایحه ی خوش علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام استفاده از مواد شوینده، می تواند بوی نامطبوعی که مواد شوینده ایجاد می کنند را نیز از بین ببرد.

اسانس های دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها استفاده های فراوانی خواهند داشت. اسانس لیمو، درخت چای، رایحه های گل های مختلف، اسانس میوه ها، اسانس لوندر و … بخشی از انواع مختلف اسانس ها هستند که توسط شرکت های معتبر در کشور عرضه می شوند.

جهت تهیه اسانس با انواع رایحه می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09144130642

09142390922

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *