9 راز لازم برای داشتن لباس های بدون پرز، برای همیشه

 

1. یک ورق خشک کن بگیرید
منطقی است که ورق های خشک کن، با تمام خواص ضد الکتریسیته ساکن، قدرت پاک کردن پرز لباس های شما را حتی زمانی که در خارج از خشک کن استفاده می شوند، داشته باشند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سطح لباس خود را با یک ورقه خشک کن مالش دهید، تا پرز ها را به خود کامل جذب نماید.

2. از نوار غلتکی استفاده کنید

ورق های غلتکی میتوانند پرز ها را در خود گیر بیندازند دوستان صاحب حیوان خانگی من نگران نباشید: نوار نقاب می تواند این کار را انجام دهد. فقط از قسمت چسبنده استفاده کنید تا هر تکه پرز را بردارید تا لباسی بدون خز به دست آورید.

3.لباس خود را از داخل به بیرون بشویید
همه ما حداقل یک لباس در کمد خود داریم که دوستش داریم، حتی اگر یک آهنربا پرز باشد. خوشبختانه شما می توانید با شستن لباس از داخل به بیرون برای دور زدن مشکلات پرزهای چسبنده و به حداقل رساندن ریزش، با تیرگی مقابله کنید

Close up view on clothes dryer with washed and dried shirts in and door open.

 

4. از سرکه سفید مقطر استفاده کنید
سرکه سفید مقطر را  برای از بین بردن پرزها نیز عالی است. در طول آخرین چرخه آبکشی، یک فنجان از آن را به لباس‌های خود اضافه کنید و ازبین رفتن پرز ها را تماشا کنید.

 

5. از اسپری آنتی استاتیک استفاده کنید

گر فکر می‌کردید اسپری آنتی‌استاتیک فقط برای جلوگیری از چسبیدن لباس‌هایتان به بدنتان مفید است، دوباره فکر کنید. همانطور که می تواند لباس های شما را کمتر ساکن کند، اسپری کردن لباس شما با اسپری آنتی استاتیک به جلوگیری از پرز شدن کمک می کند.

6.لباس‌ها را بتکانید

چند بار روی سطل زباله، تراس، حیات یا فضایی که پخش‌شدن ذرات دستمال کاغذی در آنجا دردسرساز نشود، لباس‌ها را بتکانید. ممکن است با این کار، مقداری از بافت دستمال کاغذی از روی پارچه‌ها برداشته شود. می‌توانید برای برداشتن بقیه ذرات نیز از یک برس پارچه‌ای استفاده کنید. این کار تا حد زیادی وضعیت لباس‌ها را بهبود می‌بخشد و ذرات درشت دستمال را از روی لباس جذب می‌کند. به‌خاطر داشته باشید که پس از این کار، تمام پرزهایی که از لباس‌ها کنده شده و روی زمین افتاده است را جارو کنید. چون با کوچک‌ترین نسیمی، می‌توانند پخش شوند و دوباره به هرجایی بچسبند.

7.اسفنج مرطوب یا خیس

یک ‌تکه مناسب از اسفنجی را خیس کنید و به‌آرامی با فشار کم روی سطح لباس بکشید. اسفنج را تنها در یک‌جهت بکشید و از حرکات رفت‌وبرگشتی اجتناب کنید. با این کار پرزها به اسفنج می‌چسبند یا همراه آن به سمتی دیگر حرکت می‌کنند و برداشتن آن‌ها از سطح لباس ساده‌تر می‌شود.

8.برداشتن ذرات دستمال کاغذی با دست

بعد از استفاده از روش‌های فوق اگر هنوز ذرات دستمال کاغذی روی لباس باقی‌مانده بودند، آن‌ها را با دست جدا کنید. شاید این کار به‌خاطر ریز بودن پرزهای دستمال و زیاد بودن مقدار آن دشوار باشد؛ اما وقتی لباس، قبلاً در خشک‌کن لباسشویی چرخیده باشد، دستمال‌کاغذی‌ها راحت‌تر از سطح آن جدا می‌شوند.

برای این کار می‌توانید یک نوارچسب پنج سانتی را به‌طوری‌که قسمت چسبناک آن به سمت بیرون باشد، دور دست خود بپیچید. دستتان را به حالت ضربه‌ای روی پارچه بزنید و بردارید تا پرزهای دستمال کاغذی به آن بچسبند. با این کار دستمال کاغذی به‌راحتی از سطح لباس جدا می‌شود. بااین‌حال این روش برای برداشتن پرزهای بزرگ‌تر مفید است و در حذف پرزهای ریزتر چندان موفق نیست.

9.خشک کردن لباس در فضای باز

خشک کردن لباس‌ها در فضای باز و زیر نور آفتاب می‌تواند باعث کاهش پرزها شود. از طرفی نور آفتاب به خشک و سبک شدن پرزها کمک می‌کند تا با هر نسیم ملایم یا بادی که می‌وزد، به‌راحتی از سطح لباس جدا شوند. همچنین موجب ازبین‌رفتن تأثیرات غیربهداشتی وجود این پرزهای دستمال کاغذی روی لباس می‌شود.

جمع‌بندی

وقتی لباس را از لباسشویی خارج می‌کنیم، انتظار داریم با تمیزترین حالت آن مواجه شویم؛ اما گاهی با پرزهای ریزودرشت و بی‌شمار دستمال کاغذی مواجه می‌شویم که به همه جای لباس نفوذ کرده‌اند. برای پاک کردن پرز دستمال کاغذی از روی لباس مشکی و لباس‌های رنگی روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله آن‌ها را بررسی کردیم. مهم‌ترین نکته این است که با صبر و حوصله و دقت زیاد کار برداشتن پرز از روی لباس را انجام دهید تا به بافت اصلی آن‌ها آسیبی وارد نشود. در کنار همه این‌ها سعی کنید همیشه قبل از شستشوی لباس‌ها جیب‌های آن‌ها را چک کنید تا دستمال کاغذی در آن‌ها نمانده باشد و چنین مسائلی پیش نیاید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *