پودر لباسشویی چیست؟

پودرلباسشویی یا مواد پاک کننده لباسشویی ،نوعی مواد شوینده (تمیزکننده) است.که برای تمیزکردن لباس ها به صورت دستی یا در ماشین های لباسشویی مورد استفاده قرار میگیرد.

فرمولاسیون پودر لباسشویی چگونه عمل میکند؟

پودر های لباسشویی از چندین قسمت تشکیل شده است.

1-سورفکتانت ها: قسمت اصلی پاک کننده لکه ها است.آنها چربی های پارچه ای را از بین می برند.و روی لکه ها و مواد غذایی باقی مانده تاثیر بسزایی می گذارند.در پودر های لباسشویی از چندین سورفکتانت برای از بین بردن  لکه ها استفاده می شود.

2-آنزیم ها: این پروتئین ها در ازبین بردن لکه ها و باقی مانده های موادغذایی بسیار عالی عمل میکنند.هر آنزیم یک لکه خاص را ازبین می برد.بنابراین در فرمولاسیون های پودرهای لباسشویی از آنزیم های متفاوتی استفاده می کنند.

3-سفیدکننده: در پودرهای لباسشویی ،لباس های شمارا روشن کرده و لکه های رنگی را ازبین می برد.

4- پلیمرها: پودرهای لباسشویی شامل چندین پلیمر مختلف است.آنها هرکدام یک عملکرد خاص مانند ازبین بردن کامل لکه ها پس از عملیات سورفکتانت ها انجام می دهند.

مواد شوینده همچنین حاوی مواد دیگری از جمله عطر ها هست تا به لباس های شما بوی عالی ببخشد.

 

 

انواع فرمولاسیون پودرهای شوینده :

فرمولاسیون پودر لباسشویی سنگین(فشرده): پودر لباسشویی سنگین به خاطر فشردگی بالا و دانه بلندی ریزتر از گلوله های سفت تر تشکیل شده است و ظاهر پودری مانند آن به خوبی در مقابل پودر لباسشویی سبک نمایان است.در کیفیت این محصول فرمولاسیون نقش اساسی ایفا می کند.فرمولاسیون پودر لباسشویی سنگین مطابق با نکات مدنظر مدیران واحد تولید قابلیت طراحی و فرموله شدن را دارد. تولید این محصول مستقلا نیاز به دستگاه و تجهیزات پیشرفته ندارد.

فرمولاسیون پودر لباسشویی سبک: فرمولاسیون پودر لباسشویی سبک ،دارای وزن کمتری در مقابل پودر های سنگین است و اصطلاحا پوک و سبک است.و پودر لباسشویی سبک دارای محبوبیت بیشتر بین مصرف کنندگان  هست و بیشترین بازار فروش را دارد.خط تولید این محصول نیاز به تجهیزات مرتبط از جمله خشک کن ها دارد . پودر لباسشویی سبک .در دو فرم مناسب ماشین های لباسشویی و مناسب شتشوی دستی بازارعرضه می شود.

پودر دستی معکوس سبک است یا سنگین؟

فرمولاسیون پودر لباسشویی معکوس بدین صورت طراحی و آنالیز شده است که از نوع پودر های سبک می باشد.

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *